رولیک برگشت

رولیک برگشت  در قسمت برگشت نوار نقاله ،از قسمت تخلیه بار به قسمت بارگیری استفاده میشوند.

وظیفه اصلی رولیک های برگشت  رولیک ها نگه داشتن نوار بازگشتی است که به صورت افقی و V شکل اجرا میشود

تیپ V شکل برای تحمل نوارهای سنگین مناسب تر است

بیشتر بدانیم : پایه رولیک 

در صورت وجود ذرات ساینده بر روی نوار و به جهت جلوگیری از آسیب دیدن آنها ، از رولیک های برگشت با رینگ های لاستیکی استفاده میشود.

رینگ های لاستیکی روی بدنه آنها با فاصله نصب شده اند و به ریزش مواد ساینده و دور شدن از تسمه نقاله نیز کمک میکنند .

ممکن است مسیر مستقیم تسمه نوار نقاله از جنس نوعی متریال باشد که دقیقاً وقتی متریال چسبناک میشود، به راحتی به سطح تسمه نوار نقاله بچسبد.

در این حالت، متریال روی رولیکهای برگشت ته نشین شده که پس از آن وزن اضافه نا متقارنی به رولیک وارد میشود.

بدین ترتیب، استهلاک تسمه نوار نقاله بالا رفته و نیروهایی به سمت محرک وارد شده که باعث حرکت تسمه نوار نقاله به کنار مسیر اصلیش میشود.

این نوع رولیک با حلقه های لاستیکی فاصله دار باعث کم شدن فشارهای بسیاری میشود که بصورت تدریجی در شرایط خاص به سطح تسمه نوار نقاله وارد میشوند.

این حلقه ها محکم، ضد سایش ومقاوم به ضربه بوده و با فاصله مونتاژ میشوند این رینگهای لاستیکی با سرهای بیضی در بخش میانی رولیک استفاده می شوند که معمولاً فشاری به وسط تسمه نوار نقاله وارد کرده و باعث جدا شدن مواد از سطح آن می گردد و رینگهای لاستیکی صاف نیز در بخشهای انتهایی رولیک بکار گرفته می شوند که لبه های تسمه نوار نقاله را نگه میدارد و همچنین در مواردی از انحراف کم تسمه نوار نقاله جلوگیری می کند.

 

وظیفه رولیکهای برگشت

وظیفه رولیکهای برگشت لاستیک دار، در خطوط نوار نقاله پروژه های سنگین می باشد. در آنها از مجموعه حلقه های صاف در انتهای رولیک و حلقه های محکم و مقاوم فاصله دار  در قسمت میانی رولیک استفاده شده است.

گروه صنعتی آسیا رول صنعت تولید کننده انواع رولیک صنعتی, رولیک تعویضی, رولیک معمولی, رولیک جوشی, رولیک ضربه گیر, رولیک مخروطی, غلطک نوار نقاله, پایه رولیک, فروش رولیک صنعتی، نقاله ضربه گیر, رولیک ضربه گیر نوار نقاله, رولیک راهنما نوار نقاله, رولیک جوشی با CO2 بصورت تخصصی می باشد

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.