پایه رولیک و کاربرد آن

همانطور که از نام این تجهیزات پیداست وسیله ای برای نگهداری رولیک ها و جلوگیری از پراکنده شدن آنها در نوار نقاله (کانوایر) و تسهیل حرکت مواد و محصولات است.

در این مقاله بخوانید :

-انواع پایه رولیک و کاربرد هرکدام چیست ؟

-محل قرار گیری پایه رولیک در کانوایر ؟

-قیمت پایه رولیک و عوامل تاثیر گذار در قیمت؟

پایه رولیک که به آن آیدلر نیز گفته میشود بسته به کاربردشان به 5 دسته تقسیم میشوند :

1- ایستاده :پایه رولیک‌های ایستاده در خطوط سبک و معمولی که دارای مواد ریز می‌باشند، کاربرد دارند.

2- رفت : پایه رولیک رفت برای رولیک رفت، در خط تسمه نقاله در حمل و بارگیری مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع پایه رولیک به عنوان تکیه‎گاهی برای رولیک‌های رفت و نقاله به حساب می‌آید.

3- معلق :این پایه رولیک از انعطاف‌پذیری بالاتری برخوردار است و عملکرد آن با توجه به حرکت نقاله شکل می‌گیرد. پایه رولیک های معلق در خطوطی که بار عمودی بیشتری وجود دارد کاربرد دارند زیرا عملکرد آن‌ها در بخش ریزش مواد و بخش تحمل بار مطلوب است. همچنین این پایه رولیک کمک میکند تا سرعت حرکت نوار نقاله افزایش پیدا کند.

4- برگشت : کاربرد این پایه همانند پایه رولیک برگشت است.

5- خود تنظیم : پایه رولیک‌های خود تنظیم نیز در نوارهای طول بلند یا ظرفیت‌های بالا مثل معادن کاربرد دارند. در شرایطی که نوار نقاله به صورت سخت کار می‌کند به طوری که ریزش وزن و مواد، حرکت نوار نقاله را منحرف می‌کنند پایه رولیک خود تنظیم، مانع حرکت عرضی نوار نقاله شده و آن را به سمت حرکت در مرکز پایه وادار می‌سازد.

6- پایه رولیک هشتی منظم : پایه رولیک هشتی منظم دو کاربرد دارد که یکی کاربرد آن این است که از تکان خوردن رولیک جلوگیری می‌کند و کاربرد دیگر مربوط به حمل بارها و وسیله‌ای برای نگهداری آن‌ها می‌باشد. از عوامل مهم در طراحی و تولید این پایه‌ها می‌توان به مواد حمل شونده، مقدار مواد، قطر نوار نقاله، عرض نوار نقاله و سطح آن اشاره کرد.

محل قرارگیری پایه رولیک یا هرزگردها یا آیدلرها در زیر و در امتداد تسمه نقاله امتداد میباشد.

برای انتخاب پایه رولیک باید به عواملی همچون وزن بار ، آب و هوای محل نصب نوار و میزان سرعت حرکت کانوایر توجه نمود تا انتخاب درستی انجام شود . که این عوامل در قیمت پایه رولیک ها تاثیر گذار هستند .

از آنجایی که پایه رولیک ها یکی از اجزای مهم در نوار نقاله هستند ، کیفیت متریال استفاده شده در ساخت آنها بسیار اهمیت دارد . پیشنهاد ما به شما برای داشتن یک خرید مطمئن و رضایتبخش مجموعه آسیا رول صنعت است چراکه این مجموعه  به صورت تخصصی نسبت به طراحی و تولید انواع مختلف از این تجهیزات اقدام می کند و طراحی این تجهیزات طبق تناژ بار و عرض کانوایر انجام میشود. آسیا رول صنعت تولید کننده انوع رولیک های فلزی و پایه رولیک هاست و با تمام قوا در راستای ارائه با کیفیت ترین محصولات می کوشد. برای دریافت مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید .

شماره تماس های ما:

شماره همراه
09122487752 –آقای امینی

09126023605 –آقای میرزایی

تلفن دفتر
02155862840

02155862478

02155860563

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.