رولیک سازی

رولیک ها به عنوان هرز گردها روی سیستم نوار نقاله ها نصب میشوند به عبارت دیگر رولیک یک نوع هرز گرد میباشد که وظیفه  جا به جایی قسمت اصلی مواد را بر عهده دارد .

رولیک ها از اصلی ترین تجهیزات جانبی تسمه های نقاله هستند. در واقع رولیک ها در جهان صنعت و انتقال مواد حرف اول را میزنند و بسیار اهمیت دارند .

رولیک ها در اندازه ها ، ابعاد و ظرفیت های مختلف طراحی و تولید میگردد.

انواع رولیک و کارکرد آنها

رولیک تعویضی (جوشی )

رولیک پرسی(معمولی)

رولیک استیل

رولیک پلیمری (تفلون)

رولیک روکش لاستیک دار(ضربه گیر)

رولیک تعویضی (جوشی ) :هرزگرد هایی هستند که نسبت به نوع پرسی قیمت بیشتری دارند و در صورت خرابی هر یک از اجزای داخلی ان مانند(پوسته،شفت،بلبرینگ و …) تنها قطعه خراب شده تعویض می شود و نیاز به تعویض کل قطعه نیست.

رولیک پرسی(معمولی): این نوع از رولیک ها به صورتی ساخته می شوند که قسمت های بلبرینگ ،پوسته ،شافت،بلبرینگ و درپوش به صورت یک تکه و پرس است. بعد از خرابی به دلیل یک تکه بودن یک بار مصرف و  امکان تعویض و تعمیر قطعات داخلی آن نمی باشد.

رولیک استیل : این رولیک ها بسیارسبک، روان ، ساده و بادوام و هستند و بیشترین کاربرد رولیک استیل در کارخانه های مواد غذایی و دارویی میباشد .

رولیک پلیمری (تفلون) :رولیک ها پلیمری بسیار سبک هستند و دلیل آن هم  استفاده از پلیمر 50 درصد میباشد که در مقایسه با رولیکهای فلزی وزن کمتری دارند و همین امرمصرف انرژی را در زمان شروع و پایان کار به شدت کاهش میدهد .

رولیک روکش لاستیک دار(ضربه گیر) : رولیکهای که سطح آنها توسط لاستیک رولیک یا رابر رینگهای تخت پوشانده شده است .این لاستیکها به رولرها خاصیت ضد ضربه بودن میبخشد.

گروه آسیا رول صنعت تولید کننده انواع رولیک ها ،با بهره گیری از نیروی مجرب و با تجربه امکان خرید انواع رولیک های با کیفیت و استاندارد و با قمیتی باورنکردنی را برای شما عزیران فراهم کرده است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک نظر برای “صنعت رولیک سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.